onsdag 10 november 2010

förlåt för att jag aldrig sagt förlåt

Oj, hej och hå. Här var det ett tag sen det hände något. Blev ju en rätt sjuk, men rolig, helg. På fredagen skulle jag och Irina bara mysdricka varm&kall och kika på A-lagshockey. Slutade med en fest som höll på till sex på morgon. Lördagen var ju inte direkt sämre. Jag och Lina förvandlades till militärer för en kväll/natt och sen var det bara att köra järnet. Inte många minnen från den utgången, men av det man minns var det kul.

Sen dess har jag nog varit i nån sorts form av koma. Fattar inte.. Förr klarade man ju lugnt en 3dagars utan större problem. Men nu blir man helt färdig av att dricka två dagar i rad. Nej, får nog bli en riktig rehabhelg i helgen. Syster kommer hem från Norge så vi ska hitta på något mysigt.

Och ja, så var det ju denna snö som ungefär 99,9 % av svenska folket snackar om just nu. Igår kväll nådde den kära Älvdalen. Var ute och sprang igår kväll medans Ante hade hockeyträning, och då började snöflingorna sakta men säkert sila ner, knappt märkbart. Duschade och varvade ner med en kopp te i väntan på att hockeykillen skulle bli klar. När man sedan kommer ut och ska åka iväg i bilen, SNÖ ÖVERALLT.

Men vi isolerade oss i lägenheten. Kollade på något nytt program om bortskämda snorungar, slökollade på karatekid och bara låg och pratade till ca 02.00. Då kändes som en bra idé att börja dra sig hemmåt i en översnöad och iskall bil. Har nog heller aldrig tagit så lång tid att ta sig hem från byn och hem till Östäng. Slir, slir, sliiiir.

Nåväl, nu ska jag dricka upp mitt kaffe. Flingorna, mjölken och äggen är uppätna för längesen.

Ha en underbar och vit onsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar