onsdag 3 november 2010

well, fucking well..

Idag är det grått, kyligt och regnigt. Igen. Men vet ni vad? Om man bara vill, så kan även den gråaste dagen bli till en dag fylld av sol, blå himmel och värme. Idag är det en sån dag, som jag gör om vädret så att det blir som jag vill. ALLT går bara man vill, har jag hört.

Eegentligen har jag inget speciellt att vara glad för. Jag är arbetslös. Jag har den fetaste oturen i kärlek. Jag bor hemma fast jag inte önskar något annat än att ha ett eget place. Jag är inte nöjd med varken min kropp eller utseende över huvudtaget. Och, det är skit väder ute.

Men trots allt det, vad tjänar man på i längden att gå runt och va bitter? Då har man inte ens ett glatt humör kvar. Skit samma att jag är arbetslös. Det kommer, och nu får jag ju tid med så mycket annat. Och dra åt fan med kärleken, jag har aldrig haft så kul som jag har nu när jag är singel. Och så fort det löser sig med jobb så löser det sig med eget boende. Oftast är något man själv har komplex för, det tycker någon annan är unikt för just mig. Och vädret. Jaa, det kommer inte regna och vara grått och kallt för all framtid. Efter regn kommer solsken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar